CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

fredag 14 maj 2010

Äntligen är Qisa här

Idag kom hon hem, vår efterlängtade pärla Qhikiza! Jag åkte ner till Flyinge i onsdags för att få lite kvalitetstid med Ullis och Fifi på Kungsgården, det har varit kanondagar med god mat, mycket prat om bengaler och självklart massa kissegos :)) Det känns som att det var en riktigt bra idé att bonda lite med Qisan innan hon skulle tas från familjen för att följa med hem till den nya flocken!!

Hon är den mest självsäkra, självständiga lilla bengalbrutta jag träffat och hon tog det med stor ro att komma till nytt hus, nya tvåbeningar och nya bengaler som inte alls luktade som de ska göra ju.... det gick till och med bra med den lilla tvåbiningen Tuva som var så ivrig att få träffa lilla Qisa :)) Efter massa bus, toabesök och rekande så fann hon sig till rätta i Tomas knä och jag kan tänka mig att det kändes bra för Neo och Vienna brukar trängas i mitt knä ;)
Har en känsla om att vi kommer slåss om den här lilla gosfian !!

Tuva vill gärna ha Qisa i knät och pappa får hjälpa till att locka lite.

Hon är helt bedårande och det kan ju inte bli annat med såna föräldrar. MaChita har varit en tålmodig mamma som verkligen tagit hand om sina ungar på bästa sätt och med stort tålamod!!

1 kommentar:

  1. Vi skickar tusen pussar till Q!Känns som om hon hamnat helt rätt i livet..!

    Kramar Ullis & Fifi

    SvaraRadera