CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

torsdag 25 november 2010

Qisan, Qiwee och ett sugrör

Tjejerna blir som galna av sugrör, vet inte varför men jag tror att det är för att sugrör är lite bångstyriga och inte riktigt gör som man vill. Tuva dricker ofta med sugrör och när hon är klar så är katterna snabba som tusan att sno det. Sen låter det ju rätt kul när sugrör far över golvet med, riktigt jaktvänliga och billiga leksaker :))

Qhikiza letar efter det rackarns sugröret som har en tendens att gömma sig.

Qhikiza & Qiwee

Vad gillar ni blicken, Qiwee ser ut som en liten vampyr :)

De är väldigt olika färgmässigt tjejerna, men jag vet inte om jag vill säga att Kiwin har en kall färg för det, men det beror ju såklart på vem man jämför med. Både Qisan och Neo är ju väldigt varma och gyllene i sina färger vilket såklart får den lilla att se lite kall ut. Det ska bli spännande att ta henne till Birka och se vad folk tycker. Själv så är jag väldigt nöjd med hennes utveckling. Hon verkar få bra storlek och är välbalanserad, det är viktigt. Dessutom är hon en oerhört social liten pärla och det är ju det viktigaste. Snygga rosetter får vi ta senare, förhoppningsvis finns det någon snyggt mönstrad kille med lite längre nosparti än vad hon har när den dagen kommer!

Min gyllene pingla, mitt hjärta Qhikiza, behöver jag säga något mer. Hon är en utomordentligt trevlig bengaltjej. Hon har ett psyke av stål och är inte rädd för någonting. Underbar är vad hon är, och otroligt vacker att se på.

3 kommentarer:

  1. Sugrör är poppis hos oss med :))
    Kom på att din lilla Kiwi påminner om min Solace på nåt sätt.. Hmm, jag får väl jämföra dom på Birkas utställning...

    SvaraRadera
  2. Mmm fina fina tjejer.. Klart sitter Qisan hårdast i mitt hjärta <3 Men vi uppskattar Fruktisen massa för att hon också gillar vår Qisan, och för hennes härliga uppsyn *luuuuv*

    SvaraRadera
  3. Ja, hon har fortfarande lite av "mupplooken" kvar men vi gillar den skarpt ;))

    SvaraRadera