CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 10 januari 2011

Vatten vatten vatten

Det ständiga problemet här hemma är vatten. Neo kan bara inte låta bli att plaska runt som en tok i allt vatten han hittar. Det medför ju att allt skit som han har på tassarna även hamnar i vattnet och då vill ingen annan dricka, vilket är förståeligt. Det är lite bättre sen vi flyttade in fontänen i badrummet, han plaskar inte lika mycket därinne och så försvinner vattnet som är utanför ner i golvbrunnen eller dunstar av golvvärmen. Men pga golvvärmen så dunstar även vattnet i fontänen mycket fortare och jag får fylla på dubbelt så ofta :/

Jag vet inte vilket sätt som är bäst, hur som helst så byter jag vattnet varje dag och ställer dit nytt, men det vore kul att veta om någon annan har någon bra idé på vattenhållning. Det svåraste tycker jag är att hålla vattnet rent. Finns det någon fontän där de inte kan få in tassarna??

På den sista bilden har jag fått tagit en ny kattlåda modell mindre för att samla upp det som hamnar utanför och jag kan säga att det mesta hamnar där när Neo är i farten....

2 kommentarer:

  1. Var det inte någon som testade kaninflaska med vatten till sin bengal? ;) hihi

    SvaraRadera
  2. Haha jo och det funkade ju ;) Men han fick hålla på så länge....

    SvaraRadera