CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

fredag 21 januari 2011

Storstädning suger men men

Att städa är nog bland det tråkigaste jag kan tänka mig... men ibland så har man inget val. Just idag är en sån dag. När jag väl har börjat går jag igång som en galning och bara kör på tills jag är klar. Ska Tomas vara med och städa så vill han ha pauser... han ska gå och dricka, gå på toa, sitta "5 min" och se på tv osv... Så idag när han slutade jobbet så fick han och Tuva åka till badhuset så jag får röja ifred!

Jag började i källaren i kattrummet, it looked like shit m kattsand och mat över hela golvet.. blandat med Neos vattenpölar med sand i som blir som cement liksom, suck. Men när den biten var ren så kändes det rätt lugnt.

Måste säga att jag blir förvånad över hur snabbt det blir stökigt, och vart kommer allt ifrån??? Jag tycker själv att jag plockar hela tiden men ändå står det glas framme både urdruckna och halvdruckna, papper som barnen ritat på, snytpapper och gammalt godispapper. För att inte tala om dammråttorna som smyger sig fram, vart tusan har de gömt sig?? Jag tycker ju att jag dammsuger heeeela tiden och överallt och under allt....

Smuts och stök kommer förmodligen alltid att vara ett problem så jag vänder på ett gammalt hederligt och sant citat : "Att städa medan barnen är små är som att skotta medan det snöar"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar