CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

söndag 9 januari 2011

Första löpet

Qisan blir 11 månader den 11/2 och är nu inne i sitt första löp. Till en början gick hon runt och purrade och pratade lite och vi tyckte det var rätt småmysigt faktiskt. Men efter ett par dagar fick hon helt nya och helt oväntade röstresurser. Hon skriker inte hela tiden men när vi stänger in Neo blir hon lite frustrerad och då skriker hon mest. Neo däremot tror att han är en helt normal fertil hane och försökte ju snärja henne i hallen....men jag hann minsann ta honom innan han hann på henne....puh. Så nu får de vara separerade tills hon löpt klart.

Tanken är att hon ska paras framåt våren och jag hoppas verkligen hon växer på sig lite och fortsätter utvecklas som hon gör för hon är en riktig pärla. Hon tar så bra hand om vår "lilla" kiwi så jag tror absolut att hon kommer bli en kanonmamma...min prinsessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar