CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

söndag 30 januari 2011

Utställning Nerk

Qiwee

Igår lördag var vi såklart på Nerks välja dag utställning. Qisan behöver få ett cert så hon kan bli champion. Jag hade naturligtvis även kiwin på släptåg. Eftersom fruktisen var lite stökig och fräsig sist så hade jag bestämt mig för att detta skulle bli hennes sista utställning (vilket det nu förmodligen inte kommer att bli). Domare för dagen var Helene Lis-Glader som är en relativt ny domare. Som vanligt så har hon som alla andra sin egen tolkning av standarden och här föll ju Qisan på sin korta täta päls... som i varje fall jag tycker ska vara kort, tät och glittrig. Men Helene tyckte att den ska vara mer medel med skön underull för "den lyxiga känslan".... ja vi hade delade meningar. Qisan blev iaf EX2.

När hon sedan fick fram Qiwee gjorde hon små sköna utrop...."Åh det här är den största bebis jag sett, hon är bara knappt 6 månader och jag trodde det var en hane"... Enligt henne var fruktisen dagens bästa bengal och blev alltså BIV. Hon var även framme i NOM bland 4 st fina 12:or men föll där som tvåa mot en liten CRX. Surt sa räven.... Det jag ändå är otroligt glad över att hon skötte sig otroligt lugnt och beskedligt hela dagen!!!

Qiwee och Qisan gosar i buren, som ni själva ser så skiljer storleken inte så värst, frukten ligger närmast kameran för de som är osäkra ;))

Jag hade släpat upp Lina (mellandottern) kl 05.15 på morgonen för att hon så gärna ville följa med. Jag hade även min mamma med mig. Lina tyckte väl det var lite i långsammaste laget för hon tjatade hela tiden "kan vi äta nu?", "kan vi gå på stan", "jag vill ha godis", "jag är kissnödig"... mm mm. Vi käkade iaf god thaimat 39 kr to go och mamma shoppade nya kläder och skor med Lina. Vi hittade även en butik på stan som hade halva reapriset, sånt gillas skarpt.

Jag håller med domaren om att hon har en rejäl size. Hon har växt på sig riktigt bra sista tiden och är väl proportionerlig. Det jag däremot inte förstår är domarens kommentar till att inte ge henne nomet "Hon är i bra fas rent utvecklingsmässigt men hon är lite lång i nosen".... dah?

Well well, vi fick iaf några finfina rosetter med oss hem. Lekte lite hårt med Neo så han piercade mitt finger... sen tog jag den vit/gröna rosetten och gick.... för att sedan inse att den hade blodfläckar på sig, snyggt. De var iaf gratis denna gång ;))

S*Leopardettes Qiwee of Neospride

3 kommentarer:

  1. grattis !! det va en fin dag trots för kort päls?? knorr mm ja ibland så kan man ba inte hålla me domarn jue;) flickorna är duktiga och fina grattis :) ha de gott kramis

    SvaraRadera
  2. Ännu en gång grattis till BIVet och tvåan i nomineringen.. min lille Shaggy blev 4e ju. Och du, Kiwin såg sig slagen av en CRX ... Batly lämnar ingen DRX efter sig ;-)

    SvaraRadera
  3. Haha felskrivning av mig... men är du helt säker för jag tycker att Batly ser ut som en devon ;)

    SvaraRadera