CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

torsdag 28 oktober 2010

Nu är hon hemma

Nu har hon kommit, den lilla kiwin som vi kallar henne. Hon är helt makalöst full av energi och underhåller oss alla med sina påhitt. Alla som har haft en kattunge förstår ju vad jag menar när jag säger att ALLT är skoj att leka med ;))

Eftersom hon åkt långväga och kommer raka spåret från sin gamla familj så trodde jag ju att hon skulle vara lite mer avvaktande... men icke! Hon fann sig direkt och spann som en mindre traktor så fort vi klappade henne lite. Hon letade snabbt upp alla utspridda leksaker och for runt som en liten tok.

Hon är helt fenomenal på att klättra och tar sig upp precis överallt utan svårigheter. Vi satte för tavlor och stolar för ett dörrhål för att hon skulle vara på lite begränsad yta.... tror ni hon stannade där? Näe då, hon tog sats och sprang fram och fullkomligt slängde sig över...jag lyfte tillbaka henne och då klättrade hon rakt upp och över.... jag lyfte tillbaka henne.. hon klättrade på klösbrädan bredvid och slängde sig som en fladdermus mot kanten och hävde sig över kanten... när jag då skulle fånga henne rusade hon uppför hela trappen till övervåningen... :))

Att möta nya stora katter verkar inte störa kiwin nämnvärt, hon känner sig som hemma och går på lådan även fast hon har nyfikna ögon på sig! Däremot var de stora lite avvaktande och tycker nog att den lilla kiwin är lite läskig!

Den prassliga tunneln var jätteskoj, tills Qisan såg att det fanns en liten läskig sak i andra änden...;))

1 kommentar:

  1. Änteligen hemma!! "lilla" Kiwi lycka till med busfröet :) önskar vi på Bengal katten tass Päivi

    SvaraRadera