CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 4 oktober 2010

Qhikiza BIS i Norrköping

Ja då var den här helgen till ända, en helt omtumlande men otroligt kul helg med blandade känslor och sånt som hör en kattutställning till. På lördagen hade vi Mira Fonsén och hon gav Qisan jättefin bedömning och tyckte hon var superfin men hon blev EX 3. Motståndet är såklart hårt när man tävlar mot två andra snygga tjejer :))
På söndagen hade vi Marie Westerlund och hon vet minsann hur en riktig bengalbrud ska se ut, Qisan tog henne med storm med sitt fantastiska huvud och sin otroligt stabila kropp. Jag har hela tiden tyckt att Qisan är en perfekt hona och nu har jag äntligen fått bevis för mina teorier. Jag är otroligt stolt och jag vet att Qisans uppfödare Ullis & Fifi på KungsgardenCats är om än ännu stoltare. Qisan blev EX 1, "gav" BIV till papsen men blev NOM och sen även BIS med alla röster!!!!!!!

Mina barn fullkomligt äääälskar Copsen och Lucas gjorde ett bra försök till pose, men armarna pallade inte riktigt, haha. Imorse när jag kom in i badrummet så låg Lucas på golvet och Cooper låg bredvid och spann så det ekade i badrummet :)) det är kärlek det.


Söndagkvällen avslutades med pizza och sen lite vin. Jag tror att vi alla var helt matta efter helgen och det blev en relativt tidig kväll för oss allihopa! Vi hade fullt sjå att turas med datorer och den som blev utan fick roa sig med mobilen ;))

Fifi har en lektion med Lucas i datakörning, det uppskattades och jag tror nog att Fifi är hjärtligt välkommen hit när som helst om vi frågar min son, och inte bara honom, utan även de andra barnen ville att Fifi ska komma iaf varannan helg ;))

Vet inte vad som är roligast, en bild på en sovande Ullis eller en halvvaken, och den här bilden är från lördagen och den kvällen var helt alkoholfri, ja inte från min sida då men definitivt från Ullis!

Cooper blev BIS både lördag och söndag, stort Grattis!

Qisan uppe för bedömning hos Helene-Lis Glader som skulle göra sin domarexamen och parallellbedömde lite katter. Inte illa att få 3 bedömningar på två dagar.

Qisan softar i buren, det går inte att ta miste på vart coolheten är nedärvd ifrån, när man ser Qisan bredvid sin pappa så är likheterna rätt många, och det verkar ju lovande för framtiden, jag älskar den här tjejen och vi längtar till nästa utställning som blir Birka i december. Nu ska det rabiesvaccineras så vi kan hänga med utomlands sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar