CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 6 september 2010

Paneldebut på MSK

Jaha så var den helgen över.. lika snabbt som det kom försvann den, preciiiis som vanligt. Enda skillnaden var ju att denna söndag var det utställning i Eskilstuna. Det var som vanligt lika kul att träffa alla roliga människor som delar detta lite småpuckade intresse... för visst känner man sig något korkad när man ställer klockan på 06.00 en söndagmorgon när man egentligen skulle vilja sova hela förmiddagen ;))

Min vän Päivi från S*Bengalklockans fräcka hane Rhambo var såklart där och tog sitt cert, precis som han borde.

Och naturligtvis var Qisans oerhört snygga papi där och snodde åt sig ett välförtjänt BIS, grattis darlings på S*KungsgardenCats.

Domare för dagen var Martti Peltonen som jag tycker dömer helt ok, men väääldigt ojämnt... iofs inte helt ovanligt har jag märkt. Qisan blev EX 1 mot en fräck liten hona med väldigt fina rosetter och kontraster. Hon blev inte BIV... men däremot Nom och var uppe i panelen och gjorde därmed paneldebut. Hon skötte sig alldeles utmärkt, pratade lite men det tycker iaf jag är helt ok, de är ju liksom inga stumma katter...

Vi snodde självklart åt oss den mest erfarna, duktiga, kattvana och snyggaste assistenten för dagen... och ja de flesta dagar ;)) vår egen älgskådare Fifi of Kungsgarden! Få kan visa en bengal som hon, tack för hjälpen!

S*KungsgardenCats Qhikiza of Neospride

2 kommentarer:

  1. Trevligt att få lite goda ord såhär i efterhand, vad jag vill minnas var det mest mongo-grimascher som gällde under dagen... ;) tihi. Qizan e en liten pärla, så synd vi inte får se henne (och dig då) nästa helg!!!

    SvaraRadera
  2. Hej va roligt att du skrivit om Rhambo jag blir så glad när jag ser ngn av mina katter hos ngn annans hemsida ;) tack Anna och roligt att få träffa en del av din härliga familj ;) Tuva verkar vara en ben galen tjej och jag blir lite sotis vill åxå ha en ben galen tjej me på utställningar ;) Ha de gott kram päivi

    SvaraRadera