CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

tisdag 14 september 2010

Nytt vitt dyrt

Jag unnade "oss" en ny klättervariant sist vi var på utställning. Jag har alltid varit svag för deras utbud och nu kändes det som ett bra tillfälle i plånboken. De jag talar om var såklart Pet Fun och de har mycket ljusa, tvättvänliga och helt ok kattmöbler/klätterställningar/sovvarianter... Jag valde en vägghängd variant som har två hammockar och en sovplatta högst upp, den fick helt klart godkänt av Qisan som har sovit in alla platser :))

Tuva ger sig inte utan övar utställningsposer nästan varenda dag ;)) skämt åsido, jag tycker det är helt ok att hon bär omkring på Qisan sålänge Qisa själv accepterar det... Tuva har verkligen fått in snitsen på att lyfta och sen hålla utan att klämma åt, det är inte helt lätt när man är 3 år, men hon är sååå duktig och det är viktigt att katterna litar på henne men ändå har respekt för Tuva eftersom hon ska vara en av "ledarna i flocken".

Neo har fått låna det så kallade lekrummet på bottenvåningen för att långsamt få öva på att vara i övriga huset. Vi har tyvärr hittat lite kisspölar efter honom vilket innebär att hans hanfasoner sitter kvar, vilket vi fasat för... vi ger honom tid och hoppas att han ger sig så han kan bo kvar med oss, han är ju min älskling!!

Bonusbild på Qisans underbara ansikte, jag bara älskar den här tjejen... !!!

1 kommentar:

  1. Finfint klätterträd! Å Tuva är attans så duktig! hon blir garanterat nästa generations Fifi =)
    Hon får skynda sig att öva bara innan Qisan växer ur henne.. Hon ser ut att växa så det knakar, jag älskar den här kissan.. *luuuv*

    SvaraRadera