CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

onsdag 30 juni 2010

Katternas utegård

Satt här och filosoferade över hur skönt det är att katterna kan gå ut i kattgården. Jag har sagt det massor med gånger förut men så insåg jag att det finns massor med bilder på katterna ute men inga direkta bilder på själva gården utifrån.

Den är inte den största kanske men det finns gott om klättermöjligheter och hyllor man kan hoppa runt på och som vi bengalägare vet älskar ju bengalerna att röra sig uppåt ;))

Jag var lite orolig i början att grannen inte skulle uppskatta ett "fult" hemmabygge fullt med gapande leopardwannabees men han är överlycklig (ca 85 år gammal man) och tycker att katterna är såå underhållande. Hoppas bara att nästkommande granne tycker likadant.

Katthuset tillkom senast och det är oerhört väl använt, det är kanon när det regnar och fungerar utmärkt som solskydd såväl som vindskydd. Vi har klätt alla hyllor och använda ytor med grön matta (balkongmatta) och den är kanon att vässa klorna på!!!

Min önskan är att utöka gården längs husväggen eller göra en till i anslutning så småningom men än så länge räcker den här gott och väl till mina älsklingar :))

2 kommentarer:

  1. Tycker att eran kattgård är fin och bra på alla de vis, era kissar får vara ute och mumsa gräs osv. mina får "bara" var på balkongen :)och jaga flugor som kommer igenom nätet hi hi men en dag så kanske prinsen komm.....te mig :) kram

    SvaraRadera
  2. Bra gjort och tack för inspiration.

    SvaraRadera