CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

lördag 5 juni 2010

Utställning i Örebro

Idag var det premiär för Qisan att åka på sin första utställning.
Som vanligt var jag lite nervös men hade på känn att hon skulle ta det med ro, precis som med allt annat :)) Jag hade sååå rätt.....

Jag kan säga att inga priser kan väga upp till hur stolt jag var idag. Hur mycket priser man får spelar egentligen ingen roll om det inte är så att kattens temperament inte är stabilt, och är katten inte lugn och är harmonisk så får man ändå inga priser ;)) Qisan har det perfekta utställningstemperamentet och det är ju inte svårt att gissa vem det är efter ;)

Domare idag var Martin Taussen från Island, lugn kille som gjorde sina bedömningar på ett enligt mig helt korrekt sätt. Självklart är det lite surt att bli EX 2 men jag är absolut inte bitter för det utan ser det här som en bra erfarenhet för både mig och Qhikiza. Får även gratulera Svedbergakulle till deras BIS och tacka för god match, jag klår er senare ;))

Bedömningar - Lovande storlek, bra proportioner,
Svans - Bra svans i proportion till kroppen,
Ögon - Expressive,
Huvud - väl balanserat, mjuka konturer och bra haka!
Päls - "Short and closelying with good rosettes and contrast"
Excellent kondition och väl balanserad katt med excellent temperament :))

Med andra ord, jag är supernöjd!

2 kommentarer:

  1. Å mormor är sååå stolt å nöljd! Det allra bästa aveln kan ge är ett fantastiskt temperament! *luuuv* Är de sen dessutom så snygga som Qisan är det ju helt enkelt alldeles UNDERBART!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det gick så bra för nykomlingen!

    En bra bedömning är så mycket mer värt än priser, sånt är ju egentligen bara en "Bonus" :-))

    SvaraRadera