CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

torsdag 29 april 2010

Qhikiza

Lilla prickfröken Qhikiza har nu hunnit bli 11 veckor och samtidigt som jag längtar efter att få hämta hem henne så tänker jag på att det är hennes sista tid med sina syskon och mamma! Det som känns bra är att det redan finns katter här och att hon kommer att hamna i en "kanonflock" med både katter och människor stora som små som kommer att älska henne och leka med henne :)) Att Neo kommer falla pladask är ingen tvekan om, han är som en stor snäll nalle så vi får se hur Vienna beter sig, ska bli jättespännande!!

Det är så roligt att se alla nykläckta Cooperbebisar utvecklas, det är en helt ny era med snyggkatter som ploppar fram som små svampar! Känns underbart att en av dessa champinjoner kommer att hamna här i lilla Katrineholm. Som det ser ut just nu i bengalaveln så behövs det verkligen fler som har den här typen, kraftig benstomme, lite lägre kroppstyp och naturligtvis en bra profil, det finns alldeles för många bengaler som ser ut som vanliga prickiga bondkatter, visst tycker alla att just sin katt är den finaste men kom igen, en bra uppfödare måste kunna vara självkritisk och inte sälja vad som helst till avel för pengarnas skull!!

Qhikiza har samma mamma som Neo och kommer senare att paras med någon annan snygg hane, jag lägger ned mycket tid och planering gällande katteriet och väljer att samarbeta med seriösa uppfödare som strävar efter samma mål som jag själv, att få fram friska, sociala och spännande Bengaler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar