CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 26 april 2010

Inspiration från en vän

Ibland känns det helt tomt i skallen och idag har varit en sån dag. Jag har massor att göra men får inte riktigt arslet ur.... ja ni vet. Då när det är som allra tråkigast är det otroligt skönt att ha någon att ringa till som bara kan prata om sånt som man är så intresserad av...Bengaler!! Jag känner inte så många som kan prata som hon och jag får mig alltid ett gott skratt eller två. Det som är så bra är att vi tänker ungefär likadant tror jag, eller i varje fall känns det så. Sen fick jag sån jädra energi så jag skurade hela kattrummet i källaren och tvättade alla bäddar och filtar, jag beställde kattsand, kattgodis och sen om jag hinner ska jag även beställa mer rengöringsmedel från Scent stop, riktigt bra faktiskt. Neo och Hjördis fick vara ute sålänge för enligt dem så luktar katt mycket bättre än rengöringsmedel!!


Hjördis har i varje fall gett det nybyggda huset klart godkänt, det är kanon att ligga uppepå, inuti, att vässa klorna på och att sola på! Dessutom så ser man alla som går förbi på trottoaren, man ser grannen som håller på i sin trädgård och man ser alla fåglar som far omkring där utanför och retas....har man tur så kan man ju jaga lite flugor, de kommer minsann inte undan så lätt...hehe!

Det kan iofs vara lite klurigt att ta sig upp på taket, men ingenting är ju omöjligt för en Bengal, det vet ni väl!?

2 kommentarer:

  1. Oj så praktiskt att nån kan inspirera till städning å nyttigheter...sån inspiration får aldrig jag....Undrar var man hittar det..? kanske ska ta ett snack med mig själv ibland...=))
    Pusseluss gumman..!

    SvaraRadera
  2. Haha ja, ett tips är ju att ringa till dig själv ibland :)) Kram

    SvaraRadera