CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 4 februari 2013

Akili kastrerad


Ja det fick bli så i varje fall, och nu är hon kastrerad sen en vecka ungefär. Det är alltid klurigt det här med vad man vill och SKA använda i sin avel. Självklart är alltid grundtanken när man sparar nån från egen kull att hon/han ska få nån eller ett par kullar. Men för min egen del så tänker jag inte avla på honor som jag inte är HELT och FULLT nöjd med. För att ta Akili till exempel så har hon väldigt många fina fördelar, stora fina ögon med härlig grön färg som jag älskar. Hon har cool profil och mycket bra öronplacering. Färger och mönster duger gott åt mig men.... hon är för liten och för tunn för att jag själv ska tycka det är helt ok att använda henne i avel och föra detta vidare då min strävan är större och kraftigare bengaler!!


Nu avvaktar vi bara att hon ska återhämta sig innan hon får flytta vidare till någon annan som får njuta av hennes sällskap.. för hon är en otroooligt sällskaplig och gosig tjej <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar