CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

onsdag 29 februari 2012

Kiwi is back!

Jaha då var Kiwi hemma igen då... hon har nu provbott hos två olika familjer. Den första familjen visste att det fanns allergi i familjen men ville ändå prova, det var en djurkär familj där sonen verkligen ville ha katt... men tyvärr så funkade det inte då pojken fick problem med sin allergi. Den andra "familjen" hade inte några djur utan fick ibland besök av en hund... och eftersom Kiwi aldrig bott med hund så kan man inte förvänta sig att de ska bli bästisar direkt. Som vilken katt som helst så visade Kiwi att hon inte tyckte att hunden skulle vara i hennes hus utan fräste åt hunden men höll sig undan. Eftersom hunden betedde sig stressad vid besöken så fick Kiwi flytta ... igen... logiskt, nej inte direkt!!!

Blir så trött på att folk tror att djur är saker som man bara kan ta hem på "lån" och prova.. och när man sen tröttnar så kan man lämna tillbaka dem.... Kiwi är en helt underbar kisse som fungerar alldeles utmärkt i en barnfamilj och även med andra katter. Mitt enda problem är att hon är kastrat och att jag har för litet hus för att ha många katter. Vill man hålla på med avel så kan man helt enkelt inte samla på sig kastrater!

Ja finns det någon som känner att de kan ge våran Kiwimupp ett "foreverhome" så hör gärna av er till oss. Hon kommer inte att flytta förrän jag vet att det blir den sista flytten för henne!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar