CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

fredag 30 september 2011

Nedräkning...

Aisha

Nu är bejbisarna 11 veckor och nedräkningen har börjat. De har fått sina vaccinationer och chip, är avmaskade och registrerade. Jag tror jag har koll på läget. Nu börjar det verkligen kännas att de är redo för sina nya hem. Alla är modiga små krabater som klättrar både högt och lågt för att utforska omgivningen. Jag har försökt att begränsa ytan och utökat den när jag sett att de haft behov av det. Numera är det fritt fram i hela huset (försöker hålla dem ifrån källaren men det är inte helt lätt).


Azalee

En av våra små stjärnor har ju planer på att flytta utomlands, jag är mycket förtjust i den här tjejen. Hon har för vana att åka på axlarna... så fort jag kommer så klättrar hon upp och sätter sig på mina axlar och åker med... hon är en riktig myspropp och spinner högljutt så fort man gosar med henne :))

Akili

Ja som ni vet har jag tänkt spara min fina Akili. Det känns ändå lite lättare när man vet att man åtminstone får behålla en här hemma. Hon kommer förhoppningsvis kunna tillföra oss något i framtiden, men tills dess får hon leva rövare här hemma för det är hon bra på ;))

Qhikiza

Mamma Qisan har hela tiden ett vakande öga på sina vildar men tar mer än gärna lite hjälp från Kiwin. Det har blivit mer och mer kiwis jobb att vakta de de små och hämta dem och tvätta dem, men hon verkar helt nöjd med det ansvaret!

Asim

Aisha

Akili undrar vad mamma Qisan har hittat för kul i kartongen?!

Amiri

Våran stora kille Amiri väger nu runt 1600 gram och han ska ju flytta tillsammans med storasyster Aisha, jag är såå glad att alla får så fina hem :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar