CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 7 februari 2011

Kontaktannons: Ung hona söker


Ta en bara, njae så enkelt är det ju inte, jag kanske är lite för petig och det är ju just därför det blir så svårt... Att hitta en hane åt Qisan är inte direkt enkelt. Jag vill ha så mycket och vill inte chansa eller ta några onödiga risker. Hon är speciell för mig och en oerhört vacker tjej, som kräver att det får ta lite tid att hitta rätt. Det finns så mycket "träskbengaler" redan så jag känner ingen panik att bidra till den massproduceringen. Jag sitter här vid min dator och mailar och letar tills det känns bekvämt... annars kommer jag att sitta här med ytterligare en (dyr) magnifikt fin kastrat :))


Det vore häftigt att sätta ut en kontaktannons och se om någon snygging hör av sig, men det är klart, alla tycker ju alltid att deras katt är den finaste och visst det får de väl göra, men det vore bra om man såg katternas brister också, särskilt om man ska hålla på med avel. Ta Qisan till exempel, hon har kanske lite stora öron, ganska smal svans och lite halvbra kontraster, sånt måste vägas upp från hanens sida vid en eventuell parning. Men däremot har hon ett superhuvud, otroligt kort tät päls m glitter och ett temperament som gör henne till den hon är, kärlek rakt igenom!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen inte lätt att hitta rätt, men du kommer att hitta en snygg kille till henne till slut..

    btw, jag tyckte att jag såg på din hemsida att hon hade redan en date på gång??

    SvaraRadera
  2. Jo men nu är det nya planer på gång, det svänger fort här ;))

    SvaraRadera
  3. Verkligen inte lätt sa Bull...men jag tror på vackra barn, så klok är du allt!
    Kramis!

    SvaraRadera