CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 13 december 2010

Utställning Birka

Jaha då var man hemma igen efter en kattig helg i stockholm. Hade sån tur att jag fick bo hos snälla Gabi och Viktor i deras nya fina stoooora hus på Ekerö. Har nog aldrig varit i ett sånt hus där man kan gå vilse på bara en våning....haha! Jag tackar Viktor så mycket för den superba maten och all markservice, jag kommer gärna tillbaka snart :))

Sonny och Steph, två av mina favvoassistenter ;))

Min lilla "mupp" fann sig direkt i buren och tyckte livet var görskoj.... första bedömningen på lördagen gick jättebra och hon fick många fina kommentarer. Perfekta öron, bred fin nos, jättebra benstomme och excellent päls. Tjejen blev nominerad som ensam kattunge men hon var dock inte lika förtjust i att delta i panelen. Hon fick dock elevens röst och det var jättekul.

Qiwee i den lite julinspirerade buren.

Qhikiza var som vanligt snäll och medgörlig. Hon visade upp sig och charmade domarna precis som hon brukar. Det är svårt att inte älska den här tjejen, för hon har verkligen något som andra inte har.... än. Hon fick sitt första cert på lördagen men blev slagen i BIV:et av den stilige Ambrosini så då är det helt ok :)

På söndagen fick hon sitt andra cert, BIV och tog NOM i rätt tuff konkurrens mot fem andra fina damer. Hon fick en röst i panelen men blev tyvärr slagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar