CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

torsdag 21 mars 2013

Redan 7 veckor

Verkar vara ett skönt liv att vara kattunge, i mitt nästa liv vill jag bli kattunge hemma hos mig... för då vet jag att jag får en trygg och härlig uppväxt ;) Mycket tid går ju såklart till att sova och det behövs väl om man ska orka leka så som de gör när de väl är vakna. De är otroligt framåt och känns som att de kommer bli stabila och orädda små varelser :)

Nu är tiderna bokade för första vaccinationen, andra vaccinationen och även slutbesiktningen. Jag gillar att vara ute i god tid, då brukar jag få bra tider som passar mig, och så hinner de beställa hem det vaccin som jag vill ha :) Registreringspapper är inskickade så nu väntar vi även på stamtavlorna!

Cactus är ju väldigt mycket större än sina tjejsyskon och växer fortfarande så det knakar. Han är väldans matglad och leker aktivt ett tag för att sedan gå till matskålen...haha. Han har ju stora gener att brås på så jag håller tummarna att han ska bli en rejäl kille <3

Spelar ju ingen roll hur många sovplatser det finns i rummet, man kan alltid prova nya ;) Även om det ser rätt oskönt och hårt ut :P Men är man en trött unge så somnar man där man stannar liksom.... bara man har ett varmt syskon som värmer bredvid <3

Ljuvliga mamma Qisan är oftast med där ungarna är. Vi har nästan alltid dörren öppen till "barnkammaren" så hon kan göra som hon vill. Sen har vi plastat kompostgaller så de små kan se igenom men inte komma ut. Qisan känns lugn och gillar att få vara både med oss och med sina små, hon är ju en väldigt social tjej så jag förstår att hon inte bara vill hänga med kidsen ;) Nu leker hon väldigt mycket med ungarna.. brottas och tjivas med dem, som de gör med varandra. Hon har även kommit på att hon kan peta undan gallret så ungarna kan följa efter henne ut i vardagsrummet... så man hör när hon ropar på dem, och sen kommer de rusande i flock, som kor på grönbete.. helt lyckliga för att de hittat ut :P



Qhikiza <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar