CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

lördag 16 mars 2013

6 veckor och oslagbara

Måste nog säga att den här åldern är den bästa, många håller nog inte med mig utan tycker att det är mycket bus, kiss utanför lådan på lite olika ställen, bit i fötterna och annat jobbigt... men det är ju det som är så underbart!!! Det är ju allt vi gör nu som präglar hur dessa småttingar blir när de blir stora <3

Klätterställningen är väldigt rolig nu när de har upptäckt den, vi har skruvat av den högsta biten så det inte blir alltför hög fallhöjd.. även om de små tål en väldig massa ;) Först upp på de höga höjderna var Ninja. Lite oväntat av en tjej kanske eftersom vi är vana att se en kille upp först. Men hon är lätt och smidig och tuff :)) Och när hon ska ner så tar hon hylla för hylla och sen kastar hon sig ut som en flygekorre.. landar snyggt och spatserar malligt iväg ;)

 Ninja <3

Cactus älskar torrfodret, både torrt och blött och i alla former, han gillar mammas mat också men jag antar den mest är för närhets skull. Han har dragit ifrån tjejerna ordentligt i storlek och väger 250 gram mer än dem.... han är en otrolig charmör den här. Så fort man kommer in så kommer han och ska upp i knät.. ja de andra också så det blir trångt runt benen :)

 Bus och brottning tillhör vardagen.. och det är inte alltid störst vinner :P Man får akta sina tår för jag vet inte vad det är som gör att alla kattungar ska bita en i tårna??!

 Mojito lägger all tyngd på brorsan, men det känns nog knappt skulle jag tro ;)

 Mojito <3

 Hängmattan är bästa sovstället för tillfället, trångt men myyysigt <3

 Cactus <3

Ninja <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar