CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 4 mars 2013

Bellas första cert

 
I lördags var vi i Nyköping på Östkattens utställning. Bella gick för första gången som vuxen hona i klass 9 och hon fick sitt cert och är nu avelsgodkänd. Hon skötte sig som vanligt helt utmärkt och hon är ju bara sån cool tjej :)

Luigi Comorio var domare och jag har nog aldrig varit med om en snabbare bedömning. Många missade till och med nomineringarna eftersom han brände av dem direkt efter bedömningarna var klara :P

 Bästaste Fifi var som vanligt assistent och man blir ju bara såå glad när hon lyckas knipa "rätt katt" ;)

Tuva var med hela dagen och det märktes knappt, hon spelade ipad, pratade med folk och shoppade grejjer för egna medtagna pengar. Hon lyckades köpa en lott och vann faktiskt en bok, jättekul :) Sen är hon gärna med och berättar om bengaler för folk som frågar och just den här lördagen fick vi prata med många intresserade människor. Det är så kul när folk stannar till och vill veta mer om katterna, vi älskar ju att skryta över våra fina kissar <3

På plats var http://www.fulsnyggdesign.se/ som gjorde skyltar direkt på beställning så jag passade på att beställa min efterlängtade skylt, blev så nöjd :)

Jag hade ju bara min mobil med mig på utställningen så jag har tagit lite färska bilder hemma på Bella istället :P Det funkar ju också... svårt att få henne att posera med rosetten bara ;)

 Så rosetten fick köra sin pose ensam :P



Vi hade som vanligt en väldigt trevlig helg med övernattande bengalfolk från Kungsgarden och väl på plats i showhallen så träffade vi ju massa annat bengal/kattfolk som gjorde dagen :) Tyvärr så har jag nu fått typ influensa eller nåt skit för jag ligger utslagen hemma i soffan med mellan 38-39 graders feber och en hals som jag vill ge bort.... tur för mig att jag har mysiga kissungar hemma så jag har nåt att gosa med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar