CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

tisdag 22 januari 2013

Nedräkning kan börja


Om vi har räknat rätt så är Qisan på dag 53 ge och ta nån dag kanske för man kan ju inte med säkerhet säga att det är exakt. Men ungefär där är hon nu i varje fall. Hon blev rund som en badboll direkt men jag tycker inte att hon blivit så speciellt mycket större utan stannat i nån behaglig storlek. Det är väl skönt för henne om hon inte blir gigantisk för hon är fortfarande rätt smidig.


Hon fick ju 5 ungar i första kullen och 3 i andra så jag kan väl hoppas på 4 den här gången då så har vi provat lite olika varianter :) Men jag tycker nog hon är större nu än hon var första gången men det behöver ju inte betyda att det är fler ungar.. kanske större eller så ligger de annorlunda däri bara, vet ju själv hur stor jag var med barn nummer tre.. haha.


Vi har förberett hennes kattungerum och plockat fram bolåda och bäddat lite. Får en känsla av att hon tycker det känns bekant och tryggt på nåt sätt för hon vill ofta in där och vara ensam på dagarna och naturligtvis är rummet stängt för de andra katterna, det är hennes privata lilla barnkammare från och med nu. Därinne har hon mat, vatten och toalett som bara hon får använda. Hon rör sig mest i huset med oss andra men när hon jamar vid sin dörr så får hon gå in och då brukar hon vara därinne och sova nån timme sen jamar hon lite och vill komma ut igen. Man får ha lite speciella krav när man är i väntans tider tycker jag <3


Tjockisälskling <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar