CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

torsdag 24 januari 2013

Fullt ös när Bella är lös


När Bella var bebis så var hon alltid lite mer i bakgrunden än sina syskon, brorsan Bilbo var den som alltid var först fram och snodde uppmärksamheten med sitt bus och gos. Därefter kom Barbiedockan som var rätt tuff och käck i sin framtoning så det blev liksom Bella som hamnade längst bak i ledet. Det har inte satt några som helst spår kan jag säga ... haha hon är numera ALLTID i centrum!


När det gäller Bella är hon precis som man föreställer sig att en bengal ska vara tror jag... eller iaf så som jag försöker framställa bengalen för mina eventuella kattungeköpare. Hon är väääldigt nyfiken, hon ska vara med tamigtusan precis överallt. Går jag in på toan så står hon redan i handfatet och väntar och när jag går upp så kutar hon om mig på tredje trappsteget ;) Är det nåt kul på gång så är hon alltid framme. Hon sitter alltid som limmad bredvid mig när jag fönar håret och det är inte mycket som kan skrämma henne. Hon är väldigt stabil i sitt temperament och hon ligger gäärna i knät och gosar <3


Dessutom har hon enligt mig oerhört fina färger och ett mycket bra mönster :)


Hon är nu nio månader och planen är ju att hon ska paras när hon kommit runt året ... trots att det är oerhört svårt att hitta lämpliga hanar här i Sverige så har jag lite förhoppningar om att hon ska få träffa en väldigt speciell snygging när tiden är inne ... men det återkommer vi om senare ;)


Att busa med Tuva gillar de flesta kissarna och det finns alltid nån kul grej att busa med där Tuva är. Den här korgen från IKEA är en sån sak som funnits med ända från våran "kattbörjan" och den är väl använd av diverse leksaker och katter ;)


Crazy Bella <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar