CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 8 februari 2010

Saknad sköldpadda

Jag har alltid varit svag för sköldpaddsmönstrat och har alltid velat ha en liten sköldpaddstjej :)) Därför blev jag såå glad när vi våren 2008 fick möjligheten att ge Maja 1 år ett nytt varaktigt hem fyllt med kärlek och glada barn!!

Vi hade tänkt att Maja skulle vara mest inne men att vi även skulle kunna ha henne ute, så naturligtvis fick hon kastreras och öronmärkas :) Maja var en otroligt mysig tjej som kom så fort man ropade, även om hon låg någonstans och sov.

Ett tag efter operationen började hon bete sig underligt och kräktes. Jag trodde direkt att hon blivit förgiftat, eftersom jag sett henne dricka vatten i tvättstugan på golvet så jag tog henne direkt till veterinären. Efter att ha kollat henne noga och stängt tvättstugedörren fortsatte hon att kräkas och började nu krampa... Såg henne försöka gå på lådan för att bajsa, men det kom inte något på över 1 vecka. Till veterinären igen.... fick olja som skulle införas där bak för att underlätta mm mm.....

Till slut fick jag nog och åkte i panik gråtande ner till veterinären och bad dem kolla henne, hon fick stanna.... ingen försäkring tecknad, inga pengar och stora utgifter senare ringde veterinären mig när jag satt i skolan.... De hade röntgat henne utan att se något och erbjudit sig att öppna henne, utan kostnad (de tyckte väl synd om mig som kom med min andra sjuka katt) och när han då berättade att hon hade en så oerhört ovanlig tarmsjukdom höll jag på att sjunka genom marken.... avföringen i tarmen var så stenhård och satt så fast att de inte kunde få bort den... det enda jag sa mellan tårarna var "låt henne somna".....
Vi saknar dig Maja, min lilla sköldpadda !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar