CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

lördag 13 februari 2010

Härlig vinter

Idag var kloklippardag, inte så populärt hos de som innehar själva klorna men men, det måste ju göras och till slut så gick det faktiskt bra!! Neo verkar lite lätt uttråkad och rantar runt och ropar. Igår satt jag på kontoret och pluggade, hade alla böcker och papper spridda över skrivbordet och naturligtvis skulle Neo vräka sig över alltihopa för att få vara i centrum, slutade med att jag fick sitta som en pinne i en skit med honom liggandes i knät och samtidigt försöka nå så jag kunde skriva.... Vienna är en tröttis och sover mest i väntan på våren. Det ska bli såå skönt att kunna öppna upp utegården sen så älsklingarna kan fara runt utomhus och jaga insekter :))

Har man tur så kan man se fåglarna som far runt där ute och ibland en och annan grannkatt som tror att dom är något bara för att de kan gå och pinka i vår trädgård helt ostraffat :/

Ser så härligt ut med all snö som hänger från hustaken, här är vårt hus från framsidan. Jag gillar faktiskt snön, men häromdagen när jag kom hem så hade plogbilen plöjt upp en rejält stor vall framför vår infart och all snö som jag röjt från trottoaren.... ja den låg PÅ trottoaren igen så nu ger jag upp...

Barnen däremot, de älskar snön (de slipper ju skotta och sopa fram bilen) och som tur är så blev ju det här en vinter att minnas, här ligger Tuva och Lina och pausar lite från pulsandet som kan vara rätt jobbigt när benen är korta :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar