CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

fredag 30 december 2011

Systrarna

Det är ju lustigt ändå hur olika syskon blir, trots att de har samma föräldrar. Jag har ju gillat Akili bäst i kullen sen hon föddes och jag är otroligt glad att jag valde att spara henne för hon utvecklas som tur är jättefint.

Jag vet att många kanske tycker att hennes profil är i rakaste laget men jag gillar det, hon påminner så mycket om sin mamma... Qisan är ju såklart fortfarande min favorithona och jag har faktiskt inte sett någon än som jag tycker har vackrare huvud än vad hon har.

Azalee har också väldigt fint huvud och jag är mäkta förvånad över hur hon utvecklats. Hennes färger är döläckra tycker jag. Jag gillar ju skarpa kontraster och tycker att alldeles för få bengaler har de här häftigt mörka färgerna. Hon har ju varit kvar här lite längre men ska ju snart åka till sin nya familj i Ungern. Hon kommer att få många nya bengalpolare så det blir nog jättekul för henne. Nackdelen är ju att man fäster sig lite extra när de bor länge.... herregud jag har ju förlöst henne och skött henne som om hon vore min egen bebis. Hon var minst i kullen länge men nu är hon grövre än många andra i hennes ålder :)) Hon är helt underbar och har en störtskön personlighet som man bara äääälskar, hon får mig att skratta många gånger per dag!!!

Syskonkärlek när den är som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar