CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

onsdag 24 augusti 2011

Brorsorna

Amiri & Asim

De är helt underbara båda grabbarna men de är såå olika. Ja i varje fall utseende mässigt ;))

Amiri har ju fått sin pappas mörka färg men har ju i mitt tycke ett helt underbart huvud. (tänk om man fått ta en liten bit av varje unge och satt ihop till en att behålla ;)) Han är clownen i gänget och hittar hela tiden på bus. Han har nu kommit på att han kan klättra upp i klätterställningen och sen hoppa rakt ut som en liten flygekorre ner på golvet.. haha han är en helskön kille! Amiri har sån tur så han får faktiskt flytta ihop med sin tuffa syrra Aisha och jag vet att de kommer få det kanon ihop med sin Micke!

Asim är snäppet mindre än sin brorsa och har lite ljusare färger. Han har ett bedårande ansikte och små öron. Han är en kille med fart i, han får små ryck och bara springer som om han bara måste bränna lite energi :)) Han har lite den "gamla" bengaltypen, som jag iofs gillar och som många domare fortfarande inte kan släppa. Men bäst av allt är att han är otroligt mysig och gillar att vara i knät. Den här prickisen kommer också att bli storstadsbo för han ska nämligen flytta in hos min vän Camilla och hennes man, tre barn, kastratkille och Rottweiler. Det kommer bli kanon för en aktiv liten bengalpojke :))

2 kommentarer:

  1. Amiri Aisha och jag kommer få det kanon ihop.
    Ska bli så kul :)
    /Micke

    SvaraRadera
  2. Jag tror det blir kanon, de är två balla individer och du kommer bli en kanonhusse, utan tvekan :)

    SvaraRadera