CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

söndag 2 augusti 2009

Välkommen hem Vienna!!

Äntligen är hon hemma!!
Lördagens utställning gick över förväntan, Vienna skötte sig väldigt bra och var lugn med tanke på att det var hennes första utställning. Bland 4 tuffa klass 12:or blev hon ex 2 med jättefina kommentarer. Ex!! öron, ögon, kropp mm mm. Jättekul! Han hoppades verkligen få se henne igen snart för hon var väldigt lovande :)
Neo fick sitt första CAC och Blev BIV. Tyvärr gick NOM:et till en snygg Ryss.

Väl hemma gjorde sig Vienna hemmastadd och gick runt som hon har bott här lääänge :) Neo såg med förskräckta ögon på hur hon ockuperade både soffa och hans leksaker och hans mamma... Han följde efter henne och nosade och allt har än så länge gått kanonbra!! Inga arga miner här inte :)

Jag vet inte riktigt vart kissarna har sovit inatt men jag har inte hört ett enda ljud där nerifrån, de var ensamma på nedre våningen hela natten, jag är såå stolt över Neo som sköter sig galant!!

Hon är en riktig buse och leker med allt hon kommer över, kul. Till och med Neo har börjat leka med saker som han "glömt" att de fanns. Hon är ett kanontillskott och kommer absolut att gynna oss i framtiden, jag har starka förhoppningar.
Tack Caroline, Agneta, Eva och Isabelle för dessa underbara varelser och för trevligt sällskap igår!!


2 kommentarer:

  1. Vienna är så söt och fin lycka till där hemma med henne och hon kommer att ta hem de ena efter det andra på utställningar framöver tass från Bengal Klockans Päivi

    SvaraRadera
  2. Hej Päivi. Jag hoppas hon kommer gå bra på utställningar, vill ju så gärna åka med båda två! Hoppas vi ses snart igen!

    SvaraRadera