CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

torsdag 10 maj 2012

4 veckor


 Man blir sååå trött av att leka.. och nu börjar det faktiskt äntligen att likna lek när de små beslutar sig för att tulta ur bingen :)


Tuva är ju uppväxt med bengaler så hon vet hur de ska hanteras... hon är så duktig med kissarna och hon vet precis hur man ska hålla och vad de ska äta.. ja hon gör till och med rent lådorna :)) Det är bara tråkigt att det är så långt kvar tills hon får ställa ut egna katter tycker hon.... för hon kan ju bära och visa redan nu jue ;)


Lilla pojken.. gillar verkligen hans ansikte, han har fin bredd och dessutom så tror jag han blir väldigt fint mönstrad när kroppen fått växa lite mer. Han kom ett dygn efter de andra men är ikapp dem i storlek :))


Att jaga fötter och tår är något som måste vara inbyggt i alla kattungar... det har de nämligen redan börjat med till Tuvas förtret... det gör ju faktiskt rätt ont med de sylvassa tänderna i tårna!


 Jag köpte en jätteläcker klätterställning till bebisarna, en leopardmönstrad såklart.. jag har inte byggt upp hela än men de har redan börjat öva på att klättra så det dröjer väl inte förren överdelen ska på ;)



Tjej nr 2 är den som är först ut när man kommer in.. hon är otroligt social redan och vill gärna att man klappar och gosar med henne...:)


Killen har börjat gå på lådan och de andra hänger på.. känns bra att de förstått vart man gör sina behov även om jag vet att det kommer bli en och annan olycka framöver ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar