CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

söndag 29 november 2009

Utställning Birka 28/11

Blev en dag på Birkas utställning, lördagen. Neo blev EX2 mot en snygg finsk bengalhane som enligt mig hade sämre päls men mer kropp. Neo hade bättre huvud tycker jag men det är helt klart en fråga om bedömning och dagsform. Nu tar vi en paus från utställningar ett tag och låter honom växa på sig och lugna ner sina haniga sidor....hormonerna virvlar i kroppen :))
Vienna blev även hon EX2 mot en något större klass 11 hona som bor hos spots´n dots. Det var en jämn kamp. Viennas bedömning: perfekta ögon, exellent öronplacering, stabil kropp för att vara hona, superkvalité på pälsen och bra storlek. Låter ju rätt lovande :))
Hade tyvärr ingen kamera med mig så om någon har bilder från Birka så tas det tacksamt emot!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar