CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

tisdag 13 mars 2012

Kiwi har åkt...igen

Ja vad säger man, tredje gången gillt... Den här gången annonserade jag på blocket och herrejisses vad folk som hörde av sig... den ena tokigare än den andra...
En skrev: "Jag kan ta henne, vad får jag för grejjer med??"
Någon skrev: " Mina grannar har både djur och barn och dem träffar vi ibland"... när jag sa att jag ville att hon skulle bo i familj med barn eller annan katt...
En man blev sur då jag "sållade" bort honom för han ville absolut ha katt för hans särbo hade katt....?!?
En kvinna sa att hon kunde hämta DEN direkt ... det mailet deletade jag direkt, man kan ju inte lämna bort henne till någon som kallar henne för DEN?!?!
Ett par ringde och sa att de kunde hämta henne nästa dag för de skulle ändå hämta en annan katt.. men de tänkte minsann inte betala en krona för henne.... DELETE bara på grund av hans nonchalanta tonläge!

Hur som helst.. mitt ibland alla mail och telefonsamtal fanns ett mail som faktiskt var vettigt.
Det var från ett par som redan hade en bengalpojke på 6 månader. Han var nykastrerad så de ville gärna träffa oss och henne innan de bestämde sig och tog hem henne...och guuud så skönt att höra folk resonera på ett sätt som faktiskt är bra för katterna. De ville att deras kille skulle få en chans att vila upp sig efter ingreppet, vilket i mina öron lät hur bra som helst.

Så igår kväll kom de igen.. denna gång fick kiwi aka muppen aka fruktisen följa med hem till Kungsholmen... jag hoppas verkligen att hon har hittat sin familj och att hon kan läxa upp sin nya busiga lillebrorsa och lära honom lite vettiga moves ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar