CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 31 mars 2014

Östkattens show

Ja och som vanligt ligger jag efter med bloggen igen. Vi var ju på show förra helgen i Nyköping, jag hade Bella och Cash med mig och fick äntligen hänga med lite vettigt kattfolk igen :) Lördagen hade vi Glenn Sjöbom som domare och han gillar ju Bella väldigt mycket, tycker att hon har otroligt bra ögon och ja jag håller med honom, hon blir bättre med åldern, hon fick sitt cert men blev sen utslagen. Cash blev EX1 och nominerad men tyvärr inget BIS.

Lunchen tillbringade vi på MAX.. ja båda dagarna faktiskt. Jag är ju ingen snabbmatsmänniska men vad gör man inte för att överleva :P
Lördagkvällen fick jag med mig Ullis hem och i vanliga fall består kvällarna av drinkblandningar och godis i olika former men denna kväll var vi helt slut och lade oss vid 21, sååå skönt :)

På söndagen hade vi Marie Westerlund, hon gillade Bella mycket men inte så att det räckte längre än till själva nomineringen, där åkte hon ut. Cash gillade hon väldans mycket och han blev EX1 och nominerad, igen. Jag var sååå nervös inför panelen och blev självklart överlycklig när Cash tog BIS. Jag hade Lina och Tuva med mig och Tuva satt längst fram vid panelen och fick följa med fram och hämta priserna, hon var såå stolt över "sin" kissepojke <3 Jag måste ju även tillägga att Cash sköter sig exemplariskt när vi är borta och att alla kan hantera honom oavsett dofter och omgivning vilket gör att man bara älskar honom ännu mer, hoppas det håller i sig ett tag till.

Tuva fick låna lilla Fifi från Kungsgarden och hon var sååå nöjd <3
Tack alla underbara för en härlig showhelg, ses snart igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar