CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

torsdag 20 februari 2014

Best in Show på Nerk!!


Ja jisses vilken helg, det trodde jag nog inte. På lördagen hade vi en helt för oss ny kat 3 domare, Petra Snajdrova. Det är alltid lite otäckt med nya förmågor innan man vet hur de dömer och vad just de gillar. Men Petra hade mycket kunnande och var stadig i sina åsikter. Bella fick sitt cert och blev International Champon, såå glad och stolt :) Cash blev EX1, BIV och sen även NOM.... och när jag trodde att det inte kunde bli bättre så blev han BIS!!! På sin första show ever, och han skötte sig så totalt kanonbra mitt lilla troll :))


Söndagen hade vi också en ny domare, Elin Hoffner. Här hade vi en som körde mer ospontan bedömning väldigt beroende av standarden, vilket såklart är bra eftersom vi har en standard... men det vore kanske ändå på tiden att standarden för Bengaler skulle förnyas lite ;)



 Världens bästa assistent Fifi visade upp både Bella och Cash, och även bästa Sanna var med på ett hörn och visade Bella i grundbedömningen på söndagen, tack tjejer själv får jag bara handsvett :P



Bella fick sitt cert och Cash blev EX1 och BIV men förlorade nomineringen. Vi hade en riktigt rolig helg som vanligt och på lördagskvällen var det buffé på Scandic där vi bodde och utdelning av årets katt priserna :))
Jag hade ju såklart ingen kamera med mig så jag har lånat alla bilderna från Ullis på Kungsgardencats, superfina bilder!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar