CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

tisdag 10 april 2012

B-kullen är födda

Äääntligen är de här, som jag har väntat. Igårkväll gick vi och lade oss som vanligt jag och Qisan i "bebisrummet". Men när klockan var 00.30 så väckte hon mig och började bädda och stöka. Efter låångt värkarbete och vankande kom den första bebisen runt 4 och nästa kom vid 5 ungefär. De vägde 100 gr respektive 102 gr vilket är bra vikter för de små att starta på. Jag antar det finns gott om mat och de små var så ivriga att hitta varsin tutte. Qisan är en supermamma och är så försiktig med sina små hjärtan. De har mycket fina kontraster och fina huvuden, har inte kollat kön än utan ger familjen lite tid att lära känna varandra :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar