CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

måndag 8 juni 2009

Resultat från Örebro

Lördagen hade vi hjälp av en otroligt duktig assistent som jag tror heter Malin, (rätta mig om jag har fel). Neo skötte sig som vanligt och verkar gilla läget, och kanske uppmärksamheten :)

Domare var Glenn Sjöbom och enligt honom är Neo en perfekt Bengal. Han blev EX1, BIV och NOM.

Panelen var dekorerad efter sveriges nationaldag i gult och blått och det var väldigt smakfullt.

Neo var i Panelen men blev slagen av en stilig ABY kille tror jag.
Mellan omgångarna är det inte så tokigt att vräka sig i buren och bli lite klappad på magen :)
Söndagen var Lena Chapman domare för Ben 24, Neo fick väldigt goda bedömningar men han är lite tonårsgänglig och för smal ... så vi fick nöja oss med EX1 och BIV. Men vi är ju otroligt nöjda med hela helgen. Nom gick till en snygg Britt ;)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Är inne och kikar lite på din fina blogg och din underbara Neo =)

    Det var så härligt att bära honom i lördags! Kul att dt gick så bra :) Lycka till nu i fortsättningen med din LOVANDE kille, hoppas vi får ses snart igen ;)

    Malin Helmker
    (ass. hos Glenn i Örebro)
    S*Golden High's Burma

    SvaraRadera