CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

söndag 17 maj 2009

Vårt första BIS !!! Märsta drop-in.

"Wow", var det första han sa, domaren Glenn Sjöbom, "såhär ska en Bengal se ut!" Neo skötte sig utmärkt och fick EX1.

I väntan på BIV, som vi fick.


En fin glasstatyett var priset för BIV.


Neo blev även NOM, och matte lyser som solen i den inte så varma ishallen.

Neo i panelen, Foto: I.Blomqvist.

Domaren Maj-Britt Stein gav den avgörande rösten på Neo i panelen, alla domarna gav varsin röst på olika katter men Neo lyckades knipa 2 röster, äntligen, vårt första BIS, och jag hoppade av lycka.

Jag hade min mamma med mig som stöd och det verkade ju fungera så jag får väl ta med henne hädanefter ;) Foto: Päivi Bärgård. Stooort tack till Caroline och Agneta på Leopardettes, dels för att jag fått köpa en sån pärla, dessutom för allt stöd. Tack också till Mira (Nordic glow) som funnits på alla mina utställningar hittils och stått ut med mina frågor ;) den som inte tjatar får inget veta!

2 kommentarer:

  1. Men Åhhh, stort Grattis!!! Jag har inte varit in och läst på ett tag nu, så jag har missat de här sista utställningarna. Vad stor han har blivit Neo.

    SvaraRadera