CH S*Leopardettes Neo Majestic 1* CACIB, 6* EX1, 6* BIV, 4* NOM, 1*BIS

Jag heter Anna och har tillsammans med min familj Neospride. Vi har en mindre uppfödning av bengalkatter i Katrineholm. Titta gärna in på vår hemsida www.neospride.se

lördag 28 mars 2009

KM Östkatten

Hmm, idag har vi spenderat heeeela dagen i Norrköping på KM. I min vilda fantasi trodde jag att eftersom det var ca 60 katter och två domare så skulle det vara klart runt lunch så vi tog med barnen och släpkärran för vi skulle kolla på och ev köpa ny cross till Lucas.

När klockan var 16.30 fick jag be om att få åka därifrån för då skulle de börja med BIS/BOB eller nåt och vi var ju ändå klara. Det gick ju bra mycket snabbare i Örebro sist och då var det ju 700 katter ???

Domare var Mats Askett och Neo blev EX 1 och NOM till Herr Maskulin .... men blev snuvad på den vinsten av en stooor långhårig kille. (Inte mannen på bilden, tror det var en Maine Coon ;)


Känns lite löjligt men Neo var den enda Bengalen på plats... "Den här klubben har mest Brittisk korthår...." eh, nehej menar ni..




Neo hade väl inte sitt bästa humör idag direkt.. morrade och hade sig på slutet men han kände väl av mattes humör kan jag tänka mig, lilla älsklingen. På lördag blir det Hallstahammar hoppas på att få se lite bengaler då :))

Blev i varje fall en cross till Lucas, slutet gott ;)

1 kommentar:

  1. Oj, var Neo enda bengalen??! Ja, jag ska kanske inte säga så mycket egentligen för i vår klubb är det nog bara jag och en till som äger bengaler...om inte ngn av mina kattungeköpare har anslutit sig till klubben nu då.

    Lyllo Lucas, var han nöjd nu?

    Kram

    SvaraRadera